RSS
telefon

OnTag

När det inte går att skriva ut scorekort

Börja med att kontrollera datorn som OnTagklienten är installerad på. Det är viktigt att klockan går rätt på datorn när utskrift begärs från GIT, Sweetspot eller neutrala i GolfOffice. Om klockan går fel kan det innebära exempelvis att tiden i skapandet av det utskrivna kortet redan kan ha passerat vilket då medför att scorekortet inte skrivs ut.

Om allt ser korrekt ut i datorn för klienten men det ändå inte går att skriva ut scorekort kan det behövas att starta om hela systemet. Följ punktlistan nedan som startar om systemet fullständigt:

  1. Stäng av OnTag-klienten som är en tjänst och hittas på datorn med hjälp av dokumentet: Starta OnTag-klienten
  2. Stäng av skrivaren på strömknappen.
  3. Vänta tills klienten står som fel (avstängd) i Dashboard vilket kan ta 5-15 minuter. Tiden varierar beroende på uppkoppling och nätverksmiljö.
  4. Slå på strömmen på skrivaren igen.
  5. Kontrollera att det går att surfa in på skrivaren från Golfoffice via dess ip-nummer.
  6. Starta OnTag-klienten med hjälp av: Starta OnTag-klienten

 Kontrollera i OnTag Dashboard så att klient och skrivare är aktiva. Prova sedan att skriva ut scorekort på nytt.

OBS! Om ni har hårdvaruklienten är det en Raspberry Pi ni ska leta efter kopplad med nätverkssladd i ert nätverk. Den är märkt med OnTag och ett id på två siffror. För att stänga av och slå på hårdvaruklienten är det strömsladden som kopplas ur och i. Följ instruktionerna ovan i det övriga.