RSS
telefon

OnService

Allmän information

Om ni har kopplat Ethernetkabel till skärmen skall ni se er klubbs sida när ni trycker på den. Lokalt kan en skärmsläckarfilm visas men när ni sedan trycker på skärmen skall den gå ut på nätet för att hämta er klubbs sida.

När problem med nätverket uppstår kan små ikoner med blixtrar visas på skärmen som säger ”ingen kontakt med servern”. Be er nätverkstekniker kontrollera att er nätverksmiljö fungerar korrekt och att ni har internet. Kontrollera även så att Ethernetkabeln sitter i ordentligt och inte är sönder i både skärmen och routern. Skärmen är inte trasig när dessa blixtar visas utan indikerar bara att den inte har kontakt med internet.

Vid andra fel, kontrollera först att strömsladden sitter i ordentligt och testa även att starta om enheten innan ni kontaktar supporten. Hjälper inte det skapar ni ett ärende här med felbeskrivning, en bild på skärmen, skärmens serienummer, kontaktperson och returadress. Serienumret hittar ni på en klisteretikett där sladdarna går in på baksidan.

När vi har fått in den informationen från er kommer vi kontrollera om ni har någon garanti kvar. Därefter får ni besked om nästa steg i processen. Ni har alltid 3års garanti på produkten och kostnadsfria reparationer. Garantin gäller från det datum då ni fick skärmen levererad. Ni står själva för frakten till vår underleverantör när reparation behövs. Garantin förlängs inte vid serviceärenden.

Har ni ingen garanti kvar, kan vi erbjuda reparation tillsammans med Grassfish.